نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

 آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۵۶۴۶۰
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
 آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در خراسان رضوی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با‌توجه‌به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش چشمگیر دما در روز‌های آینده، دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان استان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدکمال الدین میرجعفریان اظهار کرد: براساس اطلاعیه هواشناسی از عصر فردا در اکثر نقاط استان شاهد بارش برف و باران، وزش باد و کاهش دمای هوا تا ۱۰ درجه زیر صفر خواهیم بود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان از جمله هواشناسی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، راهداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، هلال احمر، سپاه و ارتش، شرکت‌های خدماتی باید تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی اندیشیده و آمادگی در شرایط اضطرار داشته باشند.

 

وی گفت: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان باید برای تداوم خدمات رسانی مطلوب به مردم در جاده‌های ارتباطی بویژه مناطق سخت گذر و کوهستانی از آمادگی لازم برخوردار باشند و از انسداد جاده‌های اصلی جلوگیری کنند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، میرجعفریان با قدردانی از اقدامات پیشگیرانه و آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با برف و یخبندان، بر همکاری این دستگاه‌ها با رسانه‌ها و صدا و سیما به منظور اطلاع رسانی شرایط اضطراری تاکید کرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به افزایش مصرف گاز در روز‌های سرد و شرایط اضطراری تامین سوخت برای مراکز خدمات رسان افزود: با دغدغه‌هایی که در خصوص آلودگی هوا و تامین سوخت نیروگاه‌ها و تامین برق مشترکان وجود دارد باید نیاز‌ها اولویت بندی و نظارت‌ها بر مصارف غیرضروری برق افزایش یابد.

وی ادامه داد: با فرهنگ سازی می‌توان بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داد و فرهنگ مصرف بهینه برق و گاز را گسترش داد.

 

میرجعفریان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به سوی الکترونیک کردن خدمات اهتمام ورزند تا به نوبه خود در کاهش مصرف موثر واقع شوند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به افزایش شدت وزش باد در روز‌های آتی شهرداری‌ها باید هشدار و تذکرات لازم را به دست‌اندرکاران حوزه سازه‌های نامقاوم شهری مانند داربست‌ها، اسکلت‌های فلزی، جرثقیل‌های ثابت داشته باشند تا از بروز خسارت و حوادث احتمالی جلوگیری شود.

 

وی از شهروندان خواست در روز‌های آتی از صعود به ارتفاعات و اتراق در محل عبور سیلاب‌ها خودداری کنند و دقت لازم را در استفاده از وسایل گرمایشی و گازسوز به منظور جلوگیری از گسترش گاز مونوکسیدکربن و مرگ خاموش داشته باشند.

 

میرجعفریان همچنین با اشاره به سهم خراسان رضوی از اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور و استمهال تسهیلات بخش کشاورزی گفت: سهم استان از محل این اعتبارات در سال گذشته سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال بود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر این اساس بدهی کشاورزان خسارت دیده که سررسید تسهیلات بانکی آنان در مدت اول مهرماه سال ۱۳۹۶ تا اول مهرماه سال ۱۳۹۸ قرار دارد به مدت سه سال استمهال شد.

 

وی ادامه داد: امسال ۹۸۸ میلیارد ریال به سقف اعتباری خراسان رضوی از محل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه افزوده شده و سقف دریافت تسهیلات بانکی از این محل تا یک میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

میرجعفریان گفت: براساس مصوبه جدید دولت، مهلت بازپرداخت تسهیلات بانکی دریافت شده از سوی کشاورزان که تا سقف یک میلیارد ریال و از محل اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه می‌باشد، تا ۲۹ اسفندماه امسال تمدید شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->